برای جستجو عبارت موردنظر خود را وارد کنید
  • 1405/03/25 - 20:00
  • - تعداد بازدید: 66
  • - تعداد بازدیدکننده: 65
  • زمان مطالعه : 2 دقیقه
  • /Zdrf

مطالبات سلامت جنوب آذربایجان غربی روی میز وزیر بهداشت

مطالبات سلامت جنوب آذربایجان غربی روی میز وزیر بهداشت؛ پیگیری ویژه نماینده مردم میاندوآب در مجلس و رئیس دانشکده علوم پزشکی میاندوآب

به گزارش خبرنگار روابط عمومی دانشکده علوم پزشکی میاندوآب، دوشنبه ۲۵ خردادماه سالجاری در راستای پیگیری مستمر مطالبات مردم شریف شهرستان‌های میاندوآب، چهاربرج و باروق، دکتر حاج علی احمدی، نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی، به همراه دکتر یوسف روستا، ریاست دانشکده علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی میاندوآب با دکتر ظفرقندی، وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی دیدار و گفتگو کردند.

در این جلسه که با حضور معاون پارلمانی و جمعی از مشاوران عالی وزیر برگزار شد، دکتر احمدی و دکتر روستا با اشاره به اهمیت ارتقای سطح خدمات سلامت در حوزه انتخابیه‌، گزارشی جامع از وضعیت فعلی دانشکده علوم پزشکی میاندوآب ارائه نمودند.

محورهای اصلی این رایزنی و پیگیری‌ها در گام جدید برای ارتقای خدمات بهداشتی درمانی و مطالبات حوزه سلامت میاندوآب شامل موارد ذیل بود:

 اعتبارات و منابع مالی: بررسی دقیق وضعیت تخصیص اعتبارات سال ۱۴۰۴ و بودجه پیشنهادی ۱۴۰۵ جهت توسعه زیرساخت‌های دانشکده علوم پزشکی میاندوآب.

 معیشت و پرداخت‌ها: تاکید بر ضرورت تسریع در پرداخت مطالبات پرسنل زحمتکش بخش بهداشت و درمان.

 نیروی انسانی: طرح موضوع کمبود نیروی تخصصی، کادر اداری، مالی و پشتیبانی و ضرورت صدور مجوزهای استخدامی جدید.

 آموزش و دانشجویان: بررسی وضعیت رفاهی دانشجویان، توسعه ظرفیت خوابگاه‌های دانشجویی و ارتقای وضعیت اعضای هیئت علمی.

 زیرساخت‌ها و تجهیزات: پیگیری تأمین تجهیزات پزشکی مورد نیاز برای مراکز درمانی و بررسی وضعیت اسکان پزشکان متخصص.

 شاخص‌های سلامت: تحلیل وضعیت شاخص‌های بهداشتی منطقه و تدوین نقشه راه برای ارتقای سلامت عمومی در شهرستان های میاندوآب، چهاربرج و باروق.

دکتر احمدی و دکتر روستا در این دیدار ضمن تأکید بر لزوم نگاه ویژه وزارت بهداشت به این منطقه، خواستار تخصیص منابع اعتباری و تجهیزاتی متناسب با نیازهای جمعیت تحت پوشش دانشکده علوم پزشکی میاندوآب شدند.

در پایان این نشست، دکتر ظفرقندی، وزیر محترم بهداشت، ضمن استقبال از پیگیری‌های دلسوزانه نماینده مردم شهرستان در مجلس شورای اسلامی و ریاست دانشکده علوم پزشکی میاندوآب، دستورات لازم را جهت بررسی کارشناسی موارد مطرح شده به معاونت‌های مربوطه ابلاغ کردند تا در اسرع وقت گام‌های عملیاتی برای رفع کمبودها و ارتقای وضعیت دانشکده علوم پزشکی میاندوآب برداشته شود.

  • گروه خبری : اخبار برگزیده
  • کد خبر : 29710
کلمات کلیدی
روح الله  نبی زاده
خبرنگار

روح الله نبی زاده

تصاویر

نظرات

0 نظر برای این مطلب وجود دارد

نظر دهید

تنظیمات قالب